Czwartek, 18.4.2024
Name days: Alicja / Bogusław / Barbara

Zielona Szkoła w Sudetach

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

17 czerwca wyruszyliśmy na trasę kolejnej zielonej szkoły organizowanej tradycyjnie w naszej placówce pod koniec roku szkolnego. Tym razem naszym celem były Sudety. Już podczas podróży do celu poznaliśmy kompleks zamkowy w Książu, który jest jednym z najpiękniejszych w Polsce i trzecim, co do wielkości. Wieczorem dotarliśmy do miejsca zakwaterowania, jakim był hotel „Chojnik” w Zachełmiu. Następnego dnia z samego rana wyruszyliśmy na wędrówki górskimi szlakami prowadzącymi do Wodospadu Kamieńczyk oraz ogrodu japońskiego Siruwia.

W kolejnym dniu odwiedziliśmy Muzeum Zabawek w Karpaczu oraz hutę kryształów „Jula” w Piechowicach. Tam uczestniczyliśmy w ciekawych zajęciach warsztatowych malowania na szkle  oraz poznaliśmy pracę hutników i proces powstawania kryształów. Natomiast późnym popołudniem korzystaliśmy z atrakcji basenów termalnych w Cieplicach. W sobotę wiele emocji dostarczył nam pobyt w interaktywnym i multimedialnym  Muzeum  Karkonoskie Tajemnice, gdzie w ciekawy sposób pogłębiliśmy swoją wiedzę o  zwiedzanym  regionie. Tego dnia również za sprawą pobytu w Western City przenieśliśmy się w świat Dzikiego Zachodu. Późnym popołudniem znów wróciliśmy na górskie szlaki, które doprowadziły nas do Zamku Chojnik. Wieczorem odbyło się ognisko z kiełbaskami oraz dyskoteka.

Niedziela była dniem powrotu do domu. W drodze  zatrzymaliśmy się w Cieplicach Zdrój, gdzie zwiedziliśmy  park zdrojowy oraz uczestniczyliśmy w Mszy Św. w pięknym  barokowym kościele p.w. Jana Chrzciciela. Kolejnym miejscem naszego postoju był Bolków i tamtejszy zamek. Do domów powróciliśmy zmęczeni, ale bogatsi w nową wiedzę i doświadczenie. Poznaliśmy  następny „kawałek” naszego kraju.